6/24/2011

Polska Wersja Johnnie Monroe - Looking Out My Projects Window

Nas, Mobb Deep, Tragedy Khadafi, Marley Marl, Johnnie Monroe … Pewnie zastanawiasz się “Kto to jest Johnnie Monroe?”. Łączą go co najmniej dwie rzeczy z innymi wymienionymi artystami: pochodzi z Queensbridge i wydał klasyk. Nie chodzi o muzykę, ale o jego książkę: “Looking Out My Projects Window”. Autor zabiera widza do QB i pokazuje życie dzielnicy. Dla queensbridge-international odpowiedział na kilka pytań. Wywiad z Johnnie Monroe.

Cześć Johnnie, przedstaw się proszę czytelnikom

Cześć, nazywam się Johnnie Monroe, jestem z Queensbridge New York City!!! Jestem współwłaścicielem 40BEES ENT. To firma filmowa, która zajmuje się także wydawnictwem.

Jesteś autorem książki „Looking Out My Projects Window”, co możesz o niej powiedzieć?

Zacząłem pisać po przeczytaniu książki K’wan’a p.t. „Gangsta”. Siedziałem wtedy w więzieniu. Chciałem  napisać ksiażkę o kolesiach z mojej dzielnicy.  Wychowywałem się z Nas’em, Cormegą, Havoc, Marley Marl i z wszystkimi raperami z osiedla.  Jeździałem nawet z nimi na tournée na początku ich kariery. Rapowali o ziomkach z QB, stąd pochodzą ich pierwsze teksty. Nas pisze bardzo wizualne teksty. Chciałem zrobić tak samo, ale poprzez książkę. Nie potrafię rapować tak jak oni. Są świetni. Jedna z piosenek Nas’a ma tytuł “Looking out my Projects Window”! Miałem ją w głowie cały czas. Zapytałem go, czy mogę użyć ten tytuł do mojej książki i zgodził się. To mnie zainspirowało. Chciałem opowiedzieć prawdziwą historię i to czego się nauczyłem wychowywując się w QB.

Co chciałeś przekazać przez tę książkę?

To jest historia o grupie kolegów, która wychowywała się w QB. Carlos jest główną postacią. Musi kombinować, żeby przeżyć w dzielnicy. W głębi serca wie, że źle postępuje, ale wybiera taką drogę i musi za to zapłacić. Myślę, że młodzież w wielu dzielnicach może się znaleźć w jego sytuacji. Mam nadzieję, że ksiażka  pokaże im, że istnieją inne, lepsze drogi.

Jakie masz plany na przyszłość?

Pracuję nad nową książką p.t. Q.B. Chronicles part 1, która będzie wydana razem z DVD. Staram się, aby była gotowa przed latem i dostępna we wrześniu.

Gdybyś miał jedno słowo, żeby opisać Queensbridge, jakie byś wybrał i dlaczego?

Q.B  to moja dzielnica, zawsze będę ją reprezentować! Mógłbym wybrać wiele słów, ale pierwszym byłoby “Real” (“prawdziwy”). Jest tu ponad 10000 mieszkańców z różnych kultur, którzy pragną i walczą o lepsze życie dla rodziny. Wybrałbym też słowo "Love" (“miłość”) bo w QB jest jej dużo. Jest za dużo słów, żeby opisać Queensbridge.

Książka dostepna na www.40bees.com (dostałem ją 2 tygodnie po zamówieniu)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bonus

QB Chronicles DVD Trailer

J. Monroe - Looking Out My Projects Window Trailer


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire